Prehľad platformy Microsoft .NET
- Úvod
- Prehľad platformy Microsoft .NET
- Common Langueage Runtime
- Oblasti mien
Prehľad jazyka C#
- Základné pravidlá písania kódu a syntaxe
- Štruktúra programu v jazyku C#
- Základné vstupno-výstupné operácie
- Písanie komentárov a dokumentácie XML
- Kompilácia programu
Používanie vývojového prostredia
- Nastavenie projektu
- Klávesové skratky
- Používanie úryvkov kódu
- Nastavenie projektu
Premenné a dátové typy
- Všeobecný systém typov
- Pomenovanie premenných
- Používanie základných dátových typov
- Implicitné deklarácie premenných
- Používateľské dátové typy Enum a Struct
- Konverzia dátových typov
Programové bloky
- Vetvenie programu
- if
- prepínač
- podmienený operátor
- Iterácia
Funkcie
- Používanie funkcií
- Používanie parametrov
- Vrátené hodnoty
- Výstupné parametre
- Nepovinné a pomenované parametre
- Rekurzia
- Preťaženie
Polia a kolekcie
- Polia
- Deklarácie polí
- Vytvorenie jednorozmerného poľa
- Vytvorenie viacrozmerného poľa
- Použitie cyklu foreach
- Pole ako návratová hodnota funkcie
- Pole ako parameter funkcie
- Kolekcia
- Základy používania kolekcií ArrayList a List<>
- Pridávanie a odstraňovanie prvkov
- Reťazec ako kolekcia
- Používanie funkcií Split a Join
- Používanie triedy StringBuilder
Základy objektovo orientovaného programovania
- Používanie referenčných typov
- Nulová hodnota a spracovanie výnimky nulovej referencie
- Triedy objektov a ich inštancie
- Súkromní a verejní členovia
- Používanie kľúčového slova this
- Vlastnosti
- Statické členy
- Používanie predvoleného a preťaženého konštruktora
- Princíp dedičnosti, abstraktné triedy a rozhranie
- Registrácia udalostí
Úvod do práce so zdrojmi
- Prideľovanie a rozdeľovanie zdrojov
- Príkaz Try finally / Using
- Používanie textových súborov
Verzovanie, správa balíkov a publikovanie aplikácií
- Úvod do systému tvorby verzií Git v aplikácii Visual Studio
- Úvod do systému NuGet
- Vyhľadávanie a inštalácia balíkov pomocou správcu balíkov NuGet
- Úvod do publikovania aplikácií
- Možnosti publikovania v jazyku C#: samostatné nasadenie vs. nasadenie závislé od rámca
- Publikovanie aplikácie pomocou aplikácie Visual Studio (sprievodca "Publikovať")
- Výber cieľovej platformy (napr. Windows, Linux, macOS)