Kurz je určený pre IT špecialistov riešiacich problém telefónie v menšej alebo stredne veľkej firme, ktorí sa neboja nasadiť otvorený, slobodný, ale aj spoľahlivý a veľmi flexibilný telefónny systém. Účastníci sa naučia inštalovať a spravovať [...]
  • LXTEL
  • Dĺžka 3 dni
  • 30 ITK bodov
  • 1 termín
  • SR (600 €)

    ČR (13 500 Kč)

  • Mierne pokročilý

Kurz je určený pre IT špecialistov riešiacich problém telefónie v menšej alebo stredne veľkej firme, ktorí sa neboja nasadiť otvorený, slobodný, ale aj spoľahlivý a veľmi flexibilný telefónny systém. Účastníci sa naučia inštalovať a spravovať systém Asterisk v prostredí UNIX.

»

Kurz je určený pre IT špecialistov riešiacich problém telefónie v menšej i stredne veľkej firme, ktorí sa neboja nasadiť otvorený, slobodný, ale aj spoľahlivý a veľmi flexibilný telefónny systém. Účastníci sa naučia inštalovať a spravovať systém Asterisk v unixovom prostredí.

Postaviť si z bežného počítača vlastnú telefónnu ústredňu , pripojiť telefóny a telefonovať.

Dobrá znalosť Unixových operačných systémov.

1. Úvod do problematiky, telefónia včera a dnes
  • V čom sa telefónia líši od bežnej dátovej prevádzky - siete s prepínaním okruhov a pakiet, požiadavky na zaistenie integrity dát a QoS (kvality služby) v dátových a telefónnych sieťach
  • Zhrnutie vývoja telefónnych sietí:
    • analógová telefónna prípojka, dosluhujúca analógové systémy typu PK51
    • digitálna prípojka ISDN
    • Digitálne ústredne III. generácie (Siemens, EWSD)
  • Signalizácia
2. Podstata VoIP, výhody a obmedzenia
  • Potrebnosť zjednotenia dátovej a telefónnej prevádzky, nástup VoIP
  • Výhody (jednotná kabeláž, lepšia integrácia do aktuálnej infraštruktúry)
  • Nevýhody (rozdielne nároky kladené na obidva systémy, potrebnosť zakúpenia nového HW)
  • Spájanie hovorov (príklad)
    • Signalizácia vs. media stream
    • Kodeky
3. Predstavenie produktu Asterisk
  • Filozofia produktu, vývoj (spoločnosť Digium)
  • OSS Asterisk (šírený pod GPL)
  • Asterisk Business Edition
  • Zrovnanie s konkurenčnými systémami (Cisco Call Manager)
4. Staviame ústredňu - výber hardware a software, inštalácia
  • Hardware - CPU, pamäť a diskové nároky a ich závislosť na veľkosti organizácie a použitých kodekoch
  • Software - Linux, použitie enerprise distribúcie výhodou ale nie nevyhnutnosťou
  • Inštalácia (komerčné a OSS verzie)
    • Rozširujúce karty
    • Preklad balíku
    • Inštalácie binárok, orientácia "kde čo je" (konfiguračné súbory, knižnice)
    • Štartovacie skripty
  • Požiadavky na telefóny
5. Spôsoby konfigurácie, orientácia v konfiguračných súboroch
  • Konfigurácia pomocou webového rozhrania
  • Priama konfigurácia pomocou konfiguračných súborov
  • Spustenie Asterisku a pripojenie sa na jeho konzolu
    • Využitie konzoly Asterisku
6. Vytvorenie základného číslovacieho plánu, pripojenie prvých telefónov
  • Vytvorenie účtov pre prvé SIP telefóny
  • Ako funguje číslovací plán
  • Otestovanie na jednoduchom príklade
7. Spolupráca s aktuálnymi (ne VoIP) telefónmi a zariadeniami
  • Využitie rozširujúcích kariet (konfigurácia a jadrové moduly)
  • Pripojenie aktuálnych analógových telefónov
    • Potlačenie echa
8. Rozširujúce funkcie ústredne
  • Hlasová schránka
    • Integrácia do číslovacieho plánu
    • Konfigurácia
    • Preberanie správ a MWI (message waiting indicator)
    • Správy mailom
  • Konferencia
    • Intergácia do číslovacieho plánu
    • Konfigurácia, statickej a dynamickej konferencie
9. Pripojenie ústredne k Verejnej telefónnej sieti
  • Klasické pripojenie cez ISDN PRI (E1)
    • riešenie problému, E1 loopback, stavové diódy na karte
  • IAX2 trunk
10. Prepojenie ústredne s inou pobočkovou ústredňou
  • IAX2 a SIP trunky
  • možnosti riešení problémov s jitterom
    • Packet shaper (externé riešenie)
    • Jitter buffer (interné riešenie)
11. Ťažké váhy
  • Použitie funkcií a podmienok v číslovacom pláne
    • Príklad routovania hovorov, alebo telefón zvoní tam kde je užívateľ.
  • Automatické zaznamenávanie hovorov a aktivovateľné na prianie
  • Použitie širokopásmových kodekov
  • Budúcnosť a videotelefónia
12. Údržba systému
  • Update Asterisku a operačného systému, závislosti
  • Riešenie problému
    • s rozširujúcími kartami
    • pád Asterisku alebo systému
    • kvalita hovorov
Aktuálna ponuka
Školiace miesto
Jazyk kurzu

Uvedené ceny sú bez DPH.

Školenie na mieru

Nenašli ste vhodný termín, alebo chcete školenie prispôsobiť špecifickým potrebám vášho tímu? Radi pre vás pripravíme školenie na mieru.