V úvodnej časti kurzu sa na teoretickej úrovni zoznámite so základnými konceptmi produkcie 3D grafiky – modelovaním, UV mapping, textúrovaním, prípravou materiálov, rigging, animáciami, svietením a renderovaním. V druhej časti kurzu budete [...]
  • BLEND1
  • Dĺžka 3 dni
  • 0 ITK bodov
  • 3 termíny
  • SR (510 €)

    ČR (11 700 Kč)

  • Mierne pokročilý

V úvodnej časti kurzu sa na teoretickej úrovni zoznámite so základnými konceptmi produkcie 3D grafiky – modelovaním, UV mapping, textúrovaním, prípravou materiálov, rigging, animáciami, svietením a renderovaním. V druhej časti kurzu budete pracovať v open-source (bezplatnom) softvéri Blender 3D. Naučíte sa základy 3D modelovania a vytvoríte svoj jednoduchý model, pripravíte scénu, kam ho umiestnite, pripravíte materiály, ktorými ho otextúrujete, nasvietite scénu, pripravíte kameru a nakoniec vytvoríte výstup v podobe obrázka a animácie. Kurz je veľmi vhodný aj ako úvod do sveta 3D grafiky všeobecne, s možnosťou následne pokračovať v akomkoľvek inom 3D softwéri.

»

Kurz je určený pre začínajúcich 3D grafikov. Predpokládá sa základná znalosť 2D grafiky.

Základy práce v bežných 2D grafických programoch (Photoshop, Illustrator alebo alternatívy).

Odborný výklad s praktickými ukážkami a príklady, praktické cvičenia na počítačoch.

Úvod
  • teórie a princípy 3D modelovania
  • prehľad možností programu Blender 3D
  • inštalácia Blenderu 3D
  • základné ovládanie Blenderu 3D – orientácia v 3D priestore, typy navigácie
  • výpočet typov okien, zoznámenie sa s 3D pohľadom, property window, outliner
Vytváranie 3D scén
  • objekty v scéne a základná práca s nimi – přrdávanie, transformácia, rotácia, scaling
  • základy práce s objektami typu mesh, krivka, text, metaball, empty
  • modelovanie mesh v editačnom móde – selekcia, transformácia, extruzia, pridávanie/uberanie geometrie
  • modelovanie pomocou sochacích nástrojov
  • modifikátory a ich využitie
  • organizácia scény, hierarchické usporiadavanie scény
  • textúry
  • práca s kamerou
  • animácia – keyframing na úrovni objektov
  • animácia – shape key
  • úvod do pokročilejších problematík – armature, rigging, vertex groups, vertex colors, constraints, drivers, action, NLA
Rendering za pomoci rendereru Cycles:
  • materiálové nastavenie
  • svetlá
  • vyrenderovanie scény a výstupné nastavenie, nastavenie výstupu animácie
Aktuálna ponuka
Školiace miesto
Jazyk kurzu

Uvedené ceny sú bez DPH.

Školenie na mieru

Nenašli ste vhodný termín, alebo chcete školenie prispôsobiť špecifickým potrebám vášho tímu? Radi pre vás pripravíme školenie na mieru.