Kód kurzu: GOC271« Krok späť

Návrhové vzory v prostredí Java (Design & Patterns)

Tento kurz sa zaoberá aplikáciou návrhových vzorov, známych ako Design & Patterns. Naučíte sa používať vzory v analýze, architektúre, designe, programovaní, tzv. idiómy a refaktorizačné vzory ako aj vzory pre ladenie výkonu a vzory pre testovanie. Počas kurzu bude ukázaný rad techník, metód, postupov a praktík Best Practices, použiteľných v jednotlivých etapách a disciplínach tvorby softwaru. Cieľom kurzu je umožniť pochopenie princípov používania vzorov prostredníctvom praktických príkladov. Počas celej doby trvania kurzu sú preberané témy demonštrované a prakticky riešené na prípadovej štúdii, na ktorej sa pracuje samostatne i v tímoch, pod vedením lektora.

GOPAS Official Curriculum
 DátumDníCena kurzuCena príručkyJazyk výukyLokalita 
10. 9. 2018 3 655,00 EUR v cene kurzu Slovenský jazyk GOPAS Bratislava
 
28. 11. 2018 3 655,00 EUR v cene kurzu Slovenský jazyk GOPAS Bratislava
 
10. 10. 2018 3 21 500 CZK v cene kurzu Český jazyk GOPAS Brno
 
18. 3. 2019 3 21 500 CZK v cene kurzu Český jazyk GOPAS Brno
 
GTK 29. 10. 2018 3 21 500 CZK v cene kurzu Český jazyk GOPAS Praha
 
28. 1. 2019 3 21 500 CZK v cene kurzu Český jazyk GOPAS Praha
 
10. 4. 2019 3 21 500 CZK v cene kurzu Český jazyk GOPAS Praha
 
V prípade záujmu o iný termín uvedeného kurzu, kontaktujte klientsky servis, prosím.

PobočkaDníKatalógová cenaCena príručkyITB
Praha3 21 500 CZK v cene kurzu 30
Brno3 21 500 CZK v cene kurzu 30
Bratislava3 655,00 EUR v cene kurzu 30

Pre koho je kurz určený

Kurz je určený predovšetkým pre programátorov, ktorí si chcú rozšíriť svoje portfolio znalostí a vedomostí v oblasti kvalifikovaného vývoja softwaru. Projektový manažér, analytik, architekt, designér, vývojár, tester - všetky profesie majú používať, resp. dobre chápať vzory a tzv. „best practices“.

Čo Vás naučíme

  • Správne chápať vzory vo vývoji softwaru.
  • Aplikovať vzory v objektovo chápanej analýze, architektúre, návrhu.
  • Prakticky používať vzory v objektovom programovaní, testovaní a optimalizácii.

    Metody výučby

    Odborný výklad s praktickými ukážkami, cvičenia na počítačoch.

    Študijné materiály

    Knižná publikácia podľa ponuky odborných vydavateľstiev.

    Osnova kurzu

    Úvod do problematiky tvorby softwaru (SW)

    • Metodiky tvorby SW - vodopádové a iteračné
    • Základné disciplíny a s nimi súvisiace artefakty
    • Vzory vo vývoji SW - analytické, sštrukturálne, návrhové (design patterns), idiomy
    • Zoznámenie sa so SW nástrojmi (príp. inštalácie)

    Konceptuálne modelovanie, analytické vzory

    • Tvorba doménového modelu
    • Vzory objektového statického modelu
    • Tvorba modelu business procesov
    • Vzory dynamického modelu, procesné vzory
    • Tvorba modelu jednania (Use Case Model)
    • Vzory prípadov použitia (Use Case Patterns)

    Štrukturálne vzory

    • Kategórie a princípy štrukturálnych vzorov
    • Vzory pre tvorbu prezentačnej vstrvy informačných systémov
    • Vzory orientované na tvorbu GUI - prezentácia
    • Vzory pre doménovú vrstvu a pre ORM

    Vzory v návrhu - design patterns

    • GRASP vzory
    • GoF design patterns - štruktúry, správnie, tvorba (objektov)

    Refaktorizačné vzory

    • Princípy refaktorizáce
    • Refaktorizačné vzory v Java zdrojovom kóde a ich podpora v IDE

    Vzory pre integráciu a distribúciu aplikácií

      Idiomy - s aplikáciami v jazyku Java

        Vzory pre testovanie - na príkladoch frameworku jUnit

          Optimalizačné postupy

          • Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software

            Cena:
            cena kurzu zahŕňa
            Uvedené ceny sú bez DPH.


            Graf nadväzností kurzov