Kód kurzu: MOC 5179« Krok späť

Microsoft Office Communications Server 2007 – nasadenie a správa telefónnych služieb

Na tomto dvojdňovom kurze sa naučíme plánovať, nasadiť a následne spravovať telefónne služby v produkte Microsoft Office Communications Server 2007. Na kurze si predstavíme rôzne scenáre zapojenia Office Communications Server 2007 do firemnej infraštruktúry a popíšeme si spoluprácu jednotlivých komponentov.

Kurz vyradený z aktuálnej ponuky
Kurzy zaradené do oblasti Archív už nepatria do našej aktuálnej ponuky kurzov, v mnohých prípadoch boli nahradené novšou verziou kurzu.
Pre informácie o možnosti realizácie archívnych kurzov, prosím, kontaktujte náš klientsky servis (_KlientskyServisBratislava@gopas.sk) alebo naše obchodné oddelenie (_ObchodBratislava@gopas.sk).
V prípade záujmu o iný termín uvedeného kurzu, kontaktujte klientsky servis, prosím.

PobočkaDníKatalógová cenaCena príručkyITB
Praha2 12 950 CZK v cene kurzu 20
Brno2 12 950 CZK v cene kurzu 20
Bratislava2 280,00 EUR 153,00 EUR 20

Pre koho je kurz určený

Kurz je určený pre IT odborníkov, ktorí sa zaoberajú komunikáciou v reálnom čase a jej infraštruktúrou, prípadne sa chcú naučiť ako nasadiť Microsoft Office Communications Server 2007.

Čo Vás naučíme

  • Nasadiť a udržiavať telefónne služby pomocou Office Communications Server 2007.
  • Plánovať a zavádzať Office Communications Server 2007 v prostredí s pobočkovou ústredňou.
  • Plánovať a zavádzať Office Communications Server 2007 v enterprise prostredí.
  • Popísať a monitorovať tok hovorov v Office Communications Server 2007.

    Požadované vstupné znalosti

  • Základná znalosť konceptov Active Directory
  • Základná znalosť konceptov Exchange 2007
  • Základná znalosť konceptov Sharepoint
  • Základná znalosť Microsoft Office 2007 alebo Microsft Office 2003
  • Základná znalosť a skúsenosť s Windows Server 2003
  • Základná znalosť a skúsenosť so sieťami

    Metódy výučby

    Odborný výklad s praktickými ukážkami, samostatné cvičenia na počítačoch vlastným tempom.

    Študijné materiály

    Originálna učebnica firmy Microsoft v anglickom jazyku.

    Osnova kurzu

    Modul 1: Nasadenie a údržba telefónie pomocou Office Communications Server 2007

    Office Communications Server 2007 podporuje ako PBX telekomunikácie, tak i SIP telekomunikácie. Modul popisuje základné komponenty celopodnikového telefónneho riešenia, ako je PSTN, PBX, SIP-PSTN brány a koncové body, upozorňuje na fakty, ktoré je potrebné vziať do úvahy pri zabezpečení hlasových služieb. Modul popisuje úvahy pri návrhu Active Directory a sietí vzhľadom k implementácii Office Communications Server 2007. Modul sa zaoberá inštaláciou Office Communicator 2007 koncovým užívateľom. V module sa tiež predstavia nástroje Office Communications Server 2007 pre správu a monitoring hlasových riešení.

    • Predstavenie súčastí telefónneho riešenia
    • Začlenenie Office Communications Server 2007 do podnikovej telefónie
    • Architektúra pre nasadenie Office Communications Server 2007
    • Návrh siete pre Office Communications Server 2007
    • Zabezpečenie hlasových služieb
    • Inštalácia klientov
    • Správa a monitorovanie hlasových služieb pomocou administratívnych nástrojov

    Modul 2: Plánovanie a zavádzanie Office Communications Server 2007 v prostredí s pobočkovou ústredňou

    Užívatelia môžu využívať telefóniu pomocou klientov Office Communications Server 2007, ako je Office Communicator 2007, Microsoft Office Mobile Communicator 2007, Microsoft Office Web Communicator, Microsoft SIP koncový bod alebo koncových bodov SIP iných výrobcov. Modul popisuje nasadenie celopodnikových hlasových služieb založených na SIP-to-PBX spolupráci, SIP-to-IP-PBX spolupráci, začlenení Office Communications Server 2007 ako IP-PSTN brány.

    • Konfigurácia topológie pre zavedenie
    • Prehľad konfigurácie a zavedenia klientov

    Modul 3: Plánovanie a zavedenie Office Communications Server 2007 v enterprise prostredí

    V prostredí s nasadeným Office Communications Server 2007 môžu užívatelia komunikovať s užívateľmi vnúornj telefónnej siete i s užívateľmi vzdialených sietí. Tento modul popisuje vlastnosti hlasových služieb, ako je napríklad smerovanie hovorov. Modul predstavuje komponenty celopodnikového riešenia Office Communications Server 2007, ako sú Office Communicator klienti, brány, Mediation Server, Front End Server, Access Edge Server, Director, Media Relay a multipoint control unit (MCU), interaktívne aplikácie a SIP klienti.

    • Prehľad celopodnikového riešenia hlasových služieb
    • Prehľad smerovaní
    • Konfigurácia jednotlivých komponentov
    • Pripojenie sa do vzdialenej pobočky

    Modul 4: Monitorovanie a údržba Office Communications Server 2007

    Office Communications Server 2007 umožňuje prichádzajúce i odchádzajúce hovory medzi užívateľmi vnútornej telefónnej siete a externými PSTN užívateľmi i medzi užívateľmi vnútornej PBX siete a užívateľmi Office Communicator. Porozumenie protokolom a toku hovorov môže pomôcť pri riešení problémov alebo vylepšení smerovaní. Tento modul popisuje použité protokoly, tok hovorov medzi užívateľmi internej telefónnej siete a Office Communications Server 2007. Modul tiež popisuje dostupné nástroje pre monitorovanie toku hovorov.

    • Zálohovanie a obnova Office Communications Server 2007
    • Monitorovanie Office Communications Server 2007
    • Archivovanie a služba CDR
    • Monitorovanie protokolov hlasových služieb
    • Monitorovanie toku hovorov v prostredí Office Communications Server 2007

  • Predošlé kurzy

    žiadne predošlé kurzy

    Nasledujúce kurzy

    žiadny nadväzujúci kurz
    Tištěná příručka MOC 5179

    Cena:
    3950 CZK
    Tištěná příručka MOC 5179

    Cena:
    153 EUR
    Uvedené ceny sú bez DPH.